"חינוך על חלל"


אי שם בחלל חג לו בשקט ובשלווה לוויין זעיר שנבנה ופותח ע"י תלמידי תיכון רוגוזין קרית אתא.

כן כן קראתם נכון !!!!

בתאריך 13.01.22 שוגר ננו הלוויין ( לוויין זעיר) ממתקן של SPACE-X, ארה"ב.

במסגרת תכנית תב"ל (תלמידים בונים לוויינים) הארצית בה שוגרו להק ננו לוויינים לחלל. במשך 3 שנים עמלו תלמידי בית הספר על תכנון, הרכבה ופיתוח תוכנה של ננו הלוויין.

התלמידים קבלו הכשרה וליווי מטעם משרד המדע והחדשנות בשיתוף סוכנות החלל הישראלית ומרכז המדעים הרצליה. מהלך ההכשרה למדו התלמידים על החלל הקרוב, סוגי לוויינים, מסלולים של לוויינים, כיצד לתכנן ננו לוויין, להרכיב ועוד. במשך התקופה הזו ביצעו סקרים וניסויים מדעיים מול מהנדסי תעשיית החלל הישראלית.

ננו לוויין בגודלו דומה מעט לחבילת סוכר, ובו רכיבים מאוד עדינים שאפילו גרגיר אבק יכול לפגוע. לשם כך, הוקמה מעבדה ייעודית עבורו, חדר נקי, חדר סטרילי, במרכז חדשנות והיזמות בבית הספר. החדר מאפשר שמירה על תנאי טמפרטורה , לחות וניקיון בצורה יסודית וקפדנית הכל במטרה לשמור על הלוויין.

תלמידי התכנית רכשו ידע וכישורים מעולם המדע והחלל . מעבר לידע זה זכו תלמידי התכנית לפתח מיומנויות של ניהול פרויקטים, עבודה בצוות, ניהול זמנים, אחריות קבוצתית, עמידה בקשיים ואתגרים ועוד.

"תכנית תב"ל הוכיחה לי שהשמיים הם לא הגבול, וגם בגיל צעיר אפשר לעשות הכל עם כוח רצון. אני מרגיש שתכנית תב"ל נתנה לי כלים רבים בפתרון בעיות בחיי היום יום- לימדה אותי לא לוותר שאני נתקל בקושי" סיפר עומרי חליפה ממשתתפי התכנית.