מגמת הנדסת תוכנה

מגמת הנדסת תוכנה מכשירה את בוגריה לעסוק בעיצוב תוכנה ובתכנות.

מגוון המקצועות הנלמדים במגמה משקף את התפתחות מדעי המחשב, שפות התכנות השונות כמו #C, SQL, והחידושים הטכנולוגיים בתחום הנדסת התוכנה והמיקרו מחשבים והסייבר.

מערכות אינטרנט ושרתי רשת

התלמידים יתכנתו אתר אינטרנט המקושר לשרת ולמסד נתונים.

התלמידים יגישו פרוייקט ברמה של 5 יח"ל. כולל בניית מסד נתונים דינמי בזמן אמת.

הלימודים במגמה להנדסת תוכנה הם עיוניים בעיקרם וברמה גבוהה. בנוסף, הלימודים כוללים גם עבודה מעשית במעבדות ממוחשבות – ליישום החומר הנלמד. בתום לימודיהם בכיתה י"ב, התלמידים מגישים עבודת גמר בתחום ההתמחות הנבחר.

תלמידי מגמת הנדסת תוכנה מבקרים, במהלך הלימודים, במפעלים עתירי ידע שונים, כדוגמת "אלביט מערכות", "אינטל", ביוסנס, קוולקום ומוסדות אקדמיים כגון אונ' חיפה, אורט בראודה – כרמיאל.

בוגרי המגמה זכאים לתעודת בגרות ויוכלו להמשיך את לימודיהם בטכניון ובאוניברסיטאות השונות בתחום המחשבים או בכל תחום אקדמי אחר.

צה"ל מכיר ביכולות ובידע שנצברים אצל תלמידי המגמה בתיכון ובמקרים רבים מעדיף לשלב את בוגרי המגמה בקורסי תכנות יוקרתיים וביחידות המחשב של צה"ל.




כיתת מדעים

כיתת מדעים היא כיתה ייחודית, שמטרתה לאפשר לכל תלמיד בעל אוריינטציה מדעית, לפתח את כישוריו ולרכוש ידע מדעי ברמה הגבוהה ביותר.

יתרונה הוא באקלים חברתי המעודד מוטיבציה לימודית, התמדה וסקרנות.

תוכנית הלימודים כוללת העשרה והעמקה בתכני מדע וטכנולוגיה, בדגש על פיתוח חשיבה לוגית, שימת דגש על חינוך למצוינות ופיתוח מיומנויות לחשיבה ומיומנויות אוריינות מדעית-טכנולוגית ברמה גבוהה.

הלימודים בכיתת מדעים מאפשרים קבלת תעודת בגרות איכותית הפותחת בפני הבוגרים את שערי האקדמיה בתחומים רחבים ובמיוחד בתחומי המדעים, ההנדסה, הטכנולוגיה והרפואה, כמו כן את האפשרות ללימודים בעתודה אקדמאית בתחומי המדעים והטכנולוגיה, ובכלל.

כיתת המדעים מיועדת לתלמידים מצטיינים הלומדים בכיתות מופ"ת ובהקבצות הגבוהות בכל המקצועות.

תלמידי הכיתה ילמדו את שלושת המקצועות המדעיים – כימיה, ביולוגיה

ופיזיקה ברמה של 5 יח"ל, ואת המקצועות מתמטיקה ואנגלית ברמה של 4 או 5 יחידות, בהתאם לכישוריהם.

התלמידים ישתתפו בפרויקט ייחודי בתחומי הרפואה – ביורפואה. הפרויקט יכלול הרצאות העשרה מפי סטודנט לרפואה.




פיזיקה - כרטיס הכניסה לעולם של הצלחה!


?איך גופים נופלים

?איך נוצרת קשת בענן

?איך נוצר זרם חשמלי

?איך חגים הכוכבים בשמים

את התשובות לשאלות אלה ועוד תמצאו בשיעורי הפיזיקה.

מדע הפיזיקה הוא אחד מאבני היסוד של כל ענפי המדע והמפתח להבנת העולם בו אנו חיים.


:פיזיקה וצה"ל

צה"ל מציע לבוגרי מגמת הפיזיקה, הן לבנים והן לבנות, מגוון מעניין של תפקידים: קורס טיס, מגוון תפקידים בחיל המודיעין, הדרכה בחיל החימוש, הדרכה בחיל תקשוב, הדרכה בבית ספר לטיסה ועתודה אקדמית בתחומי הנדסה ומדעים.


תחומי העיסוק העיקריים של פיזיקאים:

בתחומי תקשורת והעברת נתונים – סיבים אופטיים, לוויינים, לייזרים, מכ"מ, מסכים (מסכי פלסמה), טלויזיה אופטיקה גלית, התקשורת הסלולרית ועוד.


בתחומי תעשיית המחשבים - מיזעור, תעשיית הסיליקון, פיתוח מעגלים אלקטרונים זעירים, פיתוח מכשירי אבחון רפואי, פיתוח אמצעי לחימה שונים, פיתוח חיישני מדידה שונים ועוד.

לימודי פיזיקה בהיקף של 5 יחידות לימוד מקנים בונוס אקדמי מדעי גבוה בכניסה למוסדות להשכלה גבוהה. לחלק מהפקולטות במוסדות להשכלה גבוהה פיזיקה בהיקף של 5 יחידות הנו תנאי קבלה, ובחלקן מהווה יתרון בשיקולי הקבלה לפקולטה.

נושאי הלימוד

מכניקה – קינמטיקה, דינמיקה, אנרגיה ותנע, תנועה הרמונית וגרביטציה.

חשמל ומגנטיות– אלקטרוסטטיקה, אלקטרודינמיקה, מגנטיות.

קרינה וחומר- אופטיקה גאומטרית, אופטיקה פיזיקלית, מהות האור, פרקים בפיזיקה של האטום והגרעין.

בחומר הלימוד משולבות הדגמות ומעבדות מגוונות.


הרכב בחינת הבגרות

- הערכה פנימית בית ספרית בנושא "קרינה וחומר" - מהווה 30% מהציון הכולל. (1.5 יח"ל)

- בחינה עיונית חיצונית בנושא "מכניקה" – מתקיימת בסוף כיתה י"א. מהווה 30% מהציון הכולל. (1.5 יח"ל)

- בחינה עיונית חיצונית בנושא "חשמל ומגנטיות" – מתקיימת בסוף כיתה י"ב. מהווה 25% מהציון הכולל. (1.25 יח"ל)

- בחינה מעשית חיצונית ב"מעבדת חקר" – מתקיימת בסוף כיתה י"ב. מהווה 15% מהציון הכולל. (0.75 יח"ל)

בחירה בלימודי פיזיקה תלויה ברמת הישגי התלמיד בפיזיקה ובמתמטיקה בכתה ט'. על התלמיד לעמוד בתנאי הקבלה.




הכימיה מניעה את העולם

הכימיה היא מדע העוסק בחומרים - קשר שבין מבנה החומר לתכונותיו, פיתוח חומרים חדשים הנדרשים לצרכים המתגלים מדי יום בכל תחומי חיינו כגון: ריהוט, ביגוד, דשנים, מעגלים חשמליים, תרופות, מזון ועוד. במסגרת לימודי הכימיה יילמדו נושאים רבים הקשורים לחיי היום יום בהיבט המדעי שלהם. לימודי כימיה בהיקף של 5 יחידות לימוד מקנים בונוס אקדמי מדעי של 25% בכניסה למוסדות להשכלה גבוהה.

לימודי הכימיה מהווים בסיס ללימודי המשך במקצועות כגון:

הנדסה כימית, הנדסת חומרים, רפואה, ביוכימיה, הנדסה ביו-רפואית, רוקחות, גיאולוגיה, הנדסת טכסטיל, חקלאות, ביוטכנולוגיה, הנדסת חשמל, ננו-חלקיקים, הנדסה גנטית, מקצועות פארארפואיים, קוסמטיקה ועוד.

מקומות תעסוקה עיקריים:

תעשייה כימית, הייטק, מעבדות מחקר ופיתוח, תעשיית תרופות, תעשיית מזון, מבדקות כימיות, הוראה.

נושאי הלימוד נחלקים לשני חלקים: נושאים שעליהם קיימת בחינה חיצונית ונושאים שעליהם התלמידים מוערכים בהערכה בית ספרית.

נושאי הלימוד לבחינה החיצונית (70%):

תכונות חומרים והקשר למבנה החלקיקי שלהם, היבטים כמותיים, חומצות ובסיסים, חמצון חיזור, כימיה של מזון-ויטמינים ושומנים, התייחסות להיבטים אנרגטיים של תגובות כימיות וקצב תגובות.

נושאי הלימוד לצורך הציון הבית ספרי (30%):

סוכרים, שיווי משקל ותרמודינמיקה.


מעבדת חקר נלמדת במשך שלש שנים- י'-יב':

במסגרת לימודים מתקדמים לבגרות בכימיה תלמידי הכימיה מבצעים במעבדה ניסויים ברמת חקר גבוהה תוך למידה ויישום של מיומנויות חקר מגוונות. הניסויים מגוונים ומעניינים, מאפשרים פיתוח חשיבה מדעית ומיומנויות תקשורת מדעית. במסגרת הניסויים התלמידים נעזרים במיכשור חדשני, באמצעי מיחשוב, מתמודדים עם ספרות מקצועית ומקורות מידע ממוחשבים. משפרים את מיומנויות עבודת הצוות ושיתוף הפעולה ובעיקר נהנים. ציוני דוחות המעבדה לאורך שלש השנים מהווים מרכיב של הערכה חלופית ובנוסף מהווים חלק מהציון הבית ספרי של הבחינה החיצונית על מעבדת החקר.


בחינת הבגרות ברמה של 5 יח"ל כוללת:

בחינה חיצונית בכתב או מתוקשבת על החלק העיוני 55% מתוך ה- 70% מתוכנן לסוף י"א

בחינה חיצונית בע"פ בסוף י"ב על החלק המתקדם של מעבדת החקר מהווה 15% מתוך ה- 70%.

הערכה בית ספרית : 30% מהציון הכולל.