בתחילת השנה יצאה משלחת מטעם בית הספר לפולין
בתחילת השנה יצאה משלחת מטעם בית הספר לפולין
המשלחת מנתה 131 תלמידים ותלמידות משכבת י"ב, אליהם הצטרפו 9 מורים ומחנכים
המשלחת מנתה 131 תלמידים ותלמידות משכבת י"ב, אליהם הצטרפו 9 מורים ומחנכים
לפני היציאה למסע עברו תלמידי המשלחת תהליך הכנה מקיף, במסגרתו למדו על קהילת יהדות פולין ואורחות חייה, עברו יום לימודים מרוכז בנושא שואת העם היהודי במוזיאון לוחמי הגטאות, שמעו עדות מפי נפתלי פירסט - ניצול שואה, שאיפשר להם לחוות את התקופה באמצעות סיפור חייו האישי, ובנוסף נפגשו עם שגריר פולין בישראל, שחשף בפניהם צדדים אחרים של פולין
לפני היציאה למסע עברו תלמידי המשלחת תהליך הכנה מקיף, במסגרתו למדו על קהילת יהדות פולין ואורחות חייה, עברו יום לימודים מרוכז בנושא שואת העם היהודי במוזיאון לוחמי הגטאות, שמעו עדות מפי נפתלי פירסט - ניצול שואה, שאיפשר להם לחוות את התקופה באמצעות סיפור חייו האישי, ובנוסף נפגשו עם שגריר פולין בישראל, שחשף בפניהם צדדים אחרים של פולין
במהלך שבעת ימי המסע לאורכה ורוחבה של פולין, התלמידים נחשפו לשרידי החיים העשירים של קהילת יהדות פולין לפני מלחמת העולם השנייה וביקרו באתרי הנצחה, בהם למדו על חיי היהודים בזמן המלחמה והקשיים הרבים עמם נאלצו להתמודד
במהלך שבעת ימי המסע לאורכה ורוחבה של פולין, התלמידים נחשפו לשרידי החיים העשירים של קהילת יהדות פולין לפני מלחמת העולם השנייה וביקרו באתרי הנצחה, בהם למדו על חיי היהודים בזמן המלחמה והקשיים הרבים עמם נאלצו להתמודד
התלמידים ביקרו בשלושה מחנות השמדה במהלך המסע טרבלינקה, אושוויץ-בירקנאו ומיידנק
התלמידים ביקרו בשלושה מחנות השמדה במהלך המסע טרבלינקה, אושוויץ-בירקנאו ומיידנק
הביקור במחנות הפגיש את התלמידים עם המציאות הקשה והאכזרית איתה התמודדו היהודים לאורך שנות המלחמה
הביקור במחנות הפגיש את התלמידים עם המציאות הקשה והאכזרית איתה התמודדו היהודים לאורך שנות המלחמה
תאי הגזים, המשרפות, צריפי המגורים, ערמות הנעלים, הבגדים והשיער, שנשארו כמו עדות דוממת לזוועות שעבר עמנו. מראות שהעמידו את כולם בחוויה רגשית לא פשוטה
תאי הגזים, המשרפות, צריפי המגורים, ערמות הנעלים, הבגדים והשיער, שנשארו כמו עדות דוממת לזוועות שעבר עמנו. מראות שהעמידו את כולם בחוויה רגשית לא פשוטה
אחד מהאתרים בהם ביקרו, היה יער לופוחובה שנמצא בסמוך לעיירה טיקוצ'ין, בה חיה בעבר קהילה יהודית תוססת. ביער עצמו נחשפו התלמידים לראשונה לבורות הירי - שלב בפיתרון הסופי. בורות הירי שימשו כאתרי הרג המוניים לקהילות שלמות של יהודים. הביקור ביער העצים את הדיסוננס בין הפסטורליות והיופי הקסום של פולין לבין הזוועות שקרו בה
אחד מהאתרים בהם ביקרו, היה יער לופוחובה שנמצא בסמוך לעיירה טיקוצ'ין, בה חיה בעבר קהילה יהודית תוססת. ביער עצמו נחשפו התלמידים לראשונה לבורות הירי - שלב בפיתרון הסופי. בורות הירי שימשו כאתרי הרג המוניים לקהילות שלמות של יהודים. הביקור ביער העצים את הדיסוננס בין הפסטורליות והיופי הקסום של פולין לבין הזוועות שקרו בה
ביום שישי קיימה המשלחת קבלת שבת חגיגית, רגע סימבולי במסע שמסמל את נצחוננו כעם. את ערב שישי כולו הכינו תלמידי המשלחת, במהלכו אחד מהתלמידים סיפר סיפור חסידי ברוח תקופת החסידות של יהדות פולין, תלמיד אחר דן בפרשת השבוע ובסוף קיבלו יחדיו את השבת בקידוש משותף
ביום שישי קיימה המשלחת קבלת שבת חגיגית, רגע סימבולי במסע שמסמל את נצחוננו כעם. את ערב שישי כולו הכינו תלמידי המשלחת, במהלכו אחד מהתלמידים סיפר סיפור חסידי ברוח תקופת החסידות של יהדות פולין, תלמיד אחר דן בפרשת השבוע ובסוף קיבלו יחדיו את השבת בקידוש משותף
במהלך המסע כולו התמודדו התלמידים עם שאלות לא פשוטות
במהלך המסע כולו התמודדו התלמידים עם שאלות לא פשוטות
מהי מטרתו של מסע מעין זה?
מהי מטרתו של מסע מעין זה?
?האם יכולה להתרחש שואה נוספת בעולם
?האם יכולה להתרחש שואה נוספת בעולם
מהי האחריות שלנו כבני אדם בחברה האנושית, בניסיון למנוע שואה נוספת
מהי האחריות שלנו כבני אדם בחברה האנושית, בניסיון למנוע שואה נוספת
?מהו תפקידה של מדינת ישראל במניעת שואה נוספת
?מהו תפקידה של מדינת ישראל במניעת שואה נוספת
?מהו המחיר ששילמה האנושות בשם האדישות
?מהו המחיר ששילמה האנושות בשם האדישות
לסיכום ניתן לומר כי התלמידים עברו מסע מעציב, מגבש, מלמד ומשחרר - מסע משמעותי
לסיכום ניתן לומר כי התלמידים עברו מסע מעציב, מגבש, מלמד ומשחרר - מסע משמעותי
עדשת זיכרון - "העדות שלהם האחריות שלנו"
עדשת זיכרון - "העדות שלהם האחריות שלנו"